05 March 2012

Please be matured!

Assalamualaikum.
Entry nie khas ditujukan untuk diri sendiri. Apasal? Sebab aku tak matang ke atau kurang matang aku pun tak pasti. Okay fine. Aku mengaku. Umur aku dah 26 tahun. Eventho belum officially 26th but yeah! People in my age seems to be more matured than I am! Seriously okay. Pernah jumpa tak woman sebaya aku suka pakai flat shoes tara adik aku si Najwa yang colourful tuh? Pernah ke jumpa woman yang sebaya aku suka baca Majalah Ujang? Pernah tak jumpa wanita sebaya aku yang bersifat kebudak-budakan lagi? Tak kan?

Kebudak-budakan?Aku tak pandai nak klasifikasikan diri aku nie orang yang macam mana. Aku hanya buat apa yang aku nak buat and suka sahaja. Thats it. Life is simple. Don't make it as hard as there would be no tomorrows. Aku malas nak fikir berat-berat. Menyusahkan kepala otak aku je kan. Penat.

Kadang-kadang orang tengok aku dekat office macam seorang wanita yang berdikari dan matang. Errr itu tipu semata-mata. Aku cuba untuk menjadi matang. Aku cuba untuk tidak mudah merajuk dengan orang lain. Aku cuba tapi susah. Dengan make up, mungkin aku berjaya untuk menjadi seorang wanita yang matang. Tetapi jika tanpa make up, orang akan anggap aku seperti seorang pelajar sekolah tingkatan 3. Hmm okay yang ini betul. Sebab setiap kali jumpa orang and kebetulan time tuh aku tak make up, mesti orang cakap aku adalah adik kepada adik aku yang bongsu. Err fine!

JB? Keluar tanpa makeup, faded blue boot cut jeans, loose t-shirt, tudung bawal and sling bag is OKAY for me. Tambah pulak dengan crocs or flip flopnya. Memang orang pikir 10 kali nak percaya aku nie dah umur 26 tahun. Desperately I need to change my lifestyle eventho aku sayang sangat dengan diri aku sekarang. Tapi aku tetap kena berubah menjadi seorang wanita. Bukan lagi seorang anak gadis. Chaiyok Effie!!

More outfits untuk orang dewasa. No more korean style dress, no more flat shoes. Please be matured ye Cik Afifah Anwar. Tak mau dah orang cakap aku comel ke hape. Sila cakap aku anggun boleh? Wahhhhaaaa muntah hijau. Okbye!

2 comments:

mirwan said...

Seriously,kadang-kadang kita tak perlu nak tukar appearance just nak menunjukkan matangnya kita,appearance is nothing,maybe yes in corporate world but not to our own,most important is how we think and make decision, kalau yang tu dah matang,ok,that's it.fair enough. ^_^

kalau awet muda tu ok apa,ramai orang makan macam-macam nak awet muda,susah tau nak berawet muda,.ahaha.
Try teka umur sy berapa from appearance?? ^_^

Cik Effie said...

Huhhu. Thanx.