05 March 2012

Tetamu yang tidak disangka

Assalamualaikum. Buat julung kalinya saudara maraku dari Segamat berjaya jua menjejakkan kaki ke rumahku. Dan yang lebih menggembirakan lagi, Atok Mak aku juga turut serta dalam misi itu. Hurm ikutkan aku boleh rasa aku dah tersangat bosan pada Sabtu lepas. Tiba-tiba dalam pukul 2 1 lebih, dapat call dari cousin aku Durra.

"Weyh epi ko kat mane?"
"Aku kat rumahlah. Seksyen 7. Pesal?"
"Aku, mak anjang, pak anjang, esya, damia, kebal ngan abang nak jumpa ko"
"Wehh dah kenapa? Korang kat mana?"
"Kiteorang hantar ibal masuk Uitm. Atok mak pun ada sekali nie!"
"Meh ah datang rumah aku. Aku takde transport dowh nak gi sana."


Gitu gini semua, dalam 40 minit lepas tuh, after dieorang habis makan, sampailah dieorang dekat rumah aku. Hurmmm rindu gila dah lama tak jumpa cousins esya and durra, tok mak semua. Memang serius lama gila tak jumpa. Ikutkan dieorang nak singgah kejap je time tuh. Tapi kebetulan purse aku tertinggal dekat office. Memang naya je hidup. Aku suruh dieorang mandi, sembahyang and rehat-rehat dulu. Sebab time tu memang tengah panas gila nak keluar kan. So aku and Encik Yus gerak pergi office kejap and amik purse. Dalam kereta tuh, Encik Yus cakap nak gi Putrajaya gi Pesta Buku Islam. So aku call Esya tanya nak gi tak. She said okay!


So dalam pukul 6 kiteorang gerak ke Putrajaya. Hujan renyai-renyai. Dekat sana dapatlah aku beli Al-Quran sebuah, dengan Novel Islamik. Kisah Siti Hajar, Kisah Cinta cara Islam semua. Ada 4 buah buku Novel dekat rumah. Now aku tengah nak habiskan yang kedua pulak. Tragedi Cinta Taj Mahal karya Aneesah Aliyyah Terbitan Telaga Biru.


After that solat maghrib dekat situ, kiteorang berpisah. Sempat lagi tuh Mak Anjang bagi duku yang dia bawa dari Segamat dekat Encik Yus. Hmmm tak tahulah dia boleh habis sorang ke tak. Agak banyak kot. Huhhu.


Okaylah. Aku sekarang dah malas nak taip lama-lama. Sayang family aku ketat-ketat. Thanx sudi datang singgah dekat rumah aku.

No comments: