09 January 2012

Lega bila semua kerja dah siap.

Assalamualaikum.

Hurmm aku mula belajar untuk susun jadual waktu setiap pagi sebelum memulakan pekerjaan. Memang susah nak buat kerja ikut jadual tetapi bila dah lama kerja, aku dapat rasakan hidup aku semakin tersusun. Memang banyak kerja. Tetapi bila balik rumah, semua kerja aku dah settle. Hati pun tenang tak perlu nak fikir tentang kerja yang belum siap dan sebagainya.

Dekat dalam PC office aku, ada To-Do-List. So senang je. Hari ini dah petang aku update apa yang aku perlu buat esok. Dan tanda ikut priority. Normally bila aku dapat sesuatu kerja, aku akan tanya dekat dieorang, bila dieorang nak balik benda tu? If date dia 2 hari lagi and katalah nak petang, aku kena make sure yang benda tu da siap pagi hari nak hantar tu. So tak adalah kelam kabut.

Eventho aku banyak kerja sebab aku orang baru kan, tapi still sempat nak online FB and update blog okay. Hahha. My work line is about handling a tender. Kena buat compilations. Kena kejar-kejar sana sini. Kena gegar orang-orang yang suka lengahkan kerja. Normally aku dah boleh dapat tips sikit-sikit. For the first day dapat tender, aku kena settlekan semua file yang mereka nak. Buat Front Cover, Table of Content, Separator and so on. So on the next day if dah dapat semua benda yang nak diletak di dalam file itu, aku senang sikitlah. Tinggal slot je ikut separator dia kan.

Kadang-kadang banyak benda ad-hoc yang tiba-tiba aku kena settlekan. So benda tu memang aku kena buat secepat mungkin dan dalam masa yang sama, benda yang aku target akan siap pada hari ini mesti siap sama. Faham tak maksud aku tu? Hahha

Okaylah semua. Memandangkan kerja aku untuk hari ini dah siap pukul 4.30pm tadi, aku nak pergi kemas table aku dulu and sharp 5.30pm aku nak gerak turun bawah. Nak balik rumah. Kerja dekat rumah pulak tu menunggu. Berlambak-lambak. Rumah bujang ke rumah anak dara nie? Hahha. Till then. Bye.

No comments: