13 January 2012

Oh So Random

Assalamualaikum.

Hurm its 6.30 pm right now. And yes. I'm still in my office. Planned to go back at 8.00 pm today cause I have a lots of work that have to be done by today. Rushing? No lah. Actually kena siapkan hari Isnin. But since hari Isnin depan dah kena start new tender, so admin's work kena siapkan juga by today.

Labelling, indexing, archiving, sorting, opening new files, closed the last year's file semua itu memang kerja aku. Senang tapi kau kena ada formatlah kan. Tak ada format memang berteraburlah. Labelling lain macam je dah kena reject cause kena ikut format ISO rite? Hahha suka sangat kannn!

Meja aku dah tak serupa meja dah. Seriously meja aku hanya bersih dan kemas time pagi-pagi buta sampai office and time nak balik je. Jealous tengok table orang lain bersih je. Kosong je. Meja aku? Melampau yang amat. Macam kena puting beliung. Sangat bersepah. Aku pun dah tak tahu mana satu kertas nak pakai, mana satu kertas nak buang. Hahha teruk! Okay malu kejap.

Kalender sampai dua. Orang nak bagi kenalah ambil kan. But yes! Memang aku sangat-sangat memerlukan kalender. Kalau tak nanti nak email kat orang pasal tender semua tersalah taip haribulan cemana? Kang kena marah lak kan. Aku memang tak pernah balik pukul 5.30pm tajam. Sebabnya jalan dekat depan office aku nie je dah jam. Ngek betul. Memang suka kan tengok jam nie. Pening kepala. Baik aku duduk diam-diam dekat dalam office and sambung buat kerja sambil layan Facebook and Blog nie hah. Puas hati aku. Normally aku akan balik kerja pukul 7pm or paling lewat pun pukul 9.00pm. Itupun sebab ada tender nak kena siapkan plus ada teman. Hahha. Sorang diri memang tak ah kan.

Nah aku tunjuk gambar sebelum and selepas meja aku dibersihkan. Hehhe okay malu nak tunjuk sebenarnya. Haru biru. Lintang pukang sebenarnya.



Okay ini sebelum ye. Hahha malu.






Ini gambar before balik rumah.




Hahha singkap je stationeries tu terserlah semua Nescafe and Biskut lemak. Hahha.



Aku dalam proses pembelajaran lagi. Macam-macam kena belajar. Setiap hari akan ada benda baru yang aku belajar. Well its good actually to have a colleagues yang sentiasa membantu aku eventho kadang-kadang dieorang penat nak mengajar kan. Hahha nasiblah. Kata senior kan. Aku kan junior.

Hurm best sebenarnya kerja dekat sini coz aku dapat table besar. Belakang aku tak ada orang. Cuma dinding. So tak adalah rasa nak menyorok je kalau nak update blog and Facebook kan. Hehhe sengal. Sila jangan ikut aku okay.

My extension phone nie memang jarang berbunyi sebenarnya. Ada tak ada pun maybe dari PA kepada COO aku and dari receptionist sahaja. Orang lain memang jarang call. Hahha PA t my COO suka call aku sebab dia cakap dalam office nie aku sorang je yang rajin make up. Hahha what the! Bukan rajin tapi dah terbiasa kan. Aku makeup pagi-pagi pun takdelah lama mana. Dalam 15 minit dah siap. Muka tak pucat lesi. If paling malas pun aku just pakai BB Cream, Compact Powder, Eyebrow liner, Eyeliner and lip gloss pink. Itu tahap paling malaslah. Lepas sembahyang jarang makeup balik. So bolehlah tengok muka aku without makeup sebenarnya kan. Rasa macam tak selesa nak solat dengan ada makeup. Even sikit. Memang aku remove segala-galanya. Wajib ada dekat table aku adalah Baby Wet Tissue untuk remove my makeup. Senang je.



Adush tadi aku check aku punya Nuffnang. Saja check keywords. Hurm majority tentang facial, skincare and kecantikan. Hurmm nantilah aku update tutorial ke, pasal skincare ke apa ke ek. Aku online dekat office. So macam susah sikit nak update pasal benda itu semua kan. Next time ye. Okay till meet again. Wassalam.

No comments: