20 April 2010

Cara nak dapatkan template yang best

 
 


 
Hai..Okay nampak kan belog punya template dah bertukar lagi?Actually bukanlah tukar secara keseluruhannya..Sebab still main body guna template yang lepas yang ada line2 bagai itu..

 
Okay template sekarang adalah combination dari 3 template yang sedia ada..Thanx kepada sesiapa yang cakap belog ini cantik dan sebagainya okey..Memang susah

Kalau korang nak cari template yang cantik-cantik sila layari Blogskins untuk cari template-template kawaii dan sebagainya..Actually memang dari dulu lagi Effie pakai template from blogskins..Sebab itu setiap template akan diletak "CREDIT" kat bawah blog..Itu adalah nama asal orang yang buat template ini..

Tips dari Effie..Some of you dah pernah try pakai Blogskins kan?Tapi error kan?Okay cara dia macam ini..
  • Masuk dekat Blogskins dan cari template2 kesukaan anda semua..Pergi dekat "TAGS" and pilih template berdasarkan TAGS yang korang nak...
  • Bila dah jumpa yang tersangat menyentuh perasaan korang, Click dekat "BLOGGER MAIN" which is dekat belah kanan skrin korang itu..Nanti dia bagi fail dalam bentuk "NOTEPAD" and save file tersebut..
  • Log in blog korang, pergi dekat "LAYOUT >>> EDIT HTML >>> REVERT TO CLASSIC TEMPLATE" IF korang tengok codes dekat notepad yang dah di save itu bermula dengan HTML..Kalau code yang bermula dengan XML apa-apa semua itu sila jangan REVERT TO CLASSIC TEMPLATE okay!
  • Copy code dekat notepad kesemuanya sekali..Lepas itu paste dekat  EDIT HTML korang itu.
  • Bila dah edit, sila view blog anda..Edit mana2 ayat yang dia suruh edit contoh macam profile korang dan sebagainya..
  • Bila dah edit, save dan view balik blog korang..Ia memang memakan masa tapi hasilnya memang sangat cantik..
Okey rasanya itu sahaja yang dapat Effie share dengan korang semua..Next tips adalah tentang macamana nak letak comment box pada classic template..Nantikan okey..!See ya..!

2 comments:

darkbatman yang kacak. said...

tips yg bagus..effie, cube selitkan ngan gambar sekali..lg mantap...

Cik Effie said...

ehehe entry yang nieyh gambar xsempat nak amik..insyaAllah next entry bout coding sume fi letak gambar yerk encik aie..