19 June 2014

New Life

Assalamualaikum,

Alhamdulillah. 
Dah nak sebulan kami bernikah. 
Alhamdulillah. 
Segalanya dipermudahkan oleh Allah SWT. 
Alhamdulillah. 
Semoga Allah memberikan kami keberkatan, kenikmatan dan kesenangan dalam kehidupan kami.

Ramai yang bertanya apa beza dah kahwin dengan sebelum kahwin? Beza? Mestilah banyak. Changing title from Ms to Mrs Riduan. Boleh pegang tangan depan dia depan orang ramai. Ada yang mendengar. Ada yang memujuk. Ada yang menyuapkan makanan tiap kali rasa malas memuncak tinggi. Dan yang penting sekali, sebelum balik kerja dah nak kena reka resepi apa nak dilebur dalam kuali untuk makan malam ini.

Bagi mereka yang ada dalam 'Friendlist FB' aku mesti perasan yang timeline aku dah bertukar. Dulu banyak gambar selfie. Sekarang tiap2 malam upload gambar makanan. Hahha. Biaq pi lah orang nak kata apa kannn.

Kalau time malas, memang just perap ayam/daging lepas tu grill dalam oven. Multi-used okay. Selain dari bake cookies, boleh grill kambing siapp. Hahha have to make sure before I baked cookies for this coming Hari Raya, I need to clean my oven. Otherwise, all the cookies will smell like chicken wings BBQ grilled. Hahha.

Kalau time aku rajin, memang gulai lemak ke, ayam sambal ke aku buat. Haaa beza rajin dengan malas ni, kalau rajin, rajinlah aku kopek bawang, menumis bagai tu. Kalau malas, aku ketuk bawang pakai lesung batu, buang kulit, pastu campak dalam tray. Campak teriyaki sauce, black pepper ke apa benda bahan perap lagi gaul sikit lepas itu terus campak dalam oven. Haaa beza tak? Tumis dengan campak.

Pada aku lagi senang grilled lah. Sebab balik kerja dah pukul 6.45-7.00pm. Ayam kadang dah siap perap. Kadang belum. Letak ayam and bahan perapan dalam aluminium foil pastu grill dalam oven guna api slow and startlah oven untuk 1 hour. By the time aku siap mandi, solat semua, ayam dah siap.

But sekarang ada Qhalisya, so ada menu tambahanlah. Untuk dia aku sediakan ayam goreng/telur goreng je. Itu je pun benda yang dia makan dengan nasi putih bubuh kicap. Yang lain, kalau ada kuah sikit, ada sayur sikit, ada benda pelik sikit harammmmm dia tak sentuh. Cuit pun tidak. Apatah lagi nak rasa.


No comments: