31 July 2013

Sepi

Assalamualaikum,

Alhamdulillah masih lagi bernafas di muka bumi Allah ini. Dah agak lama tak update blog. Sepi. Sepikah aku? Hmm.

Actually tengah sibuk buat biskut raya. Alhamdulillah tahun ini agak banyak tempahan yang aku terima. Hopefully semuanya siap on-time. Strategi aku kali ini adalah aku tak akan ambil tempahan yang memerlukan aku untuk siap cepat. Atau dalam erti kata lain, siapa order dulu, dia dapat dulu. Kelebihan hanya diberi pada mereka yang order untuk buat Hamper atau yang order banyak.

Ini untuk penghantaran Hari Khamis ini. Almost done. Still not complete yet.


Antara biskut yang hangat pada tahun ini adalah Biskut Suji dan Almond London. Cornflakes Madu aku juga sudah dipelbagai. Rasa sudah diperbaharui. Biskut Suji aku mendapat tempahan kedua terbanyak selepas Almond London. Tahun lepas jumlah balang yang pelanggan aku tempah cuma 150++. Tapi pada tahun ini meningkat sebanyak 15%. Alhamdulillah sekali lagi. Syukur kepada Allah SWT.

Apa yang membuatkan aku bersemangat waja tahun ini adalah, aku dah berniat, separuh daripada hasil jualan aku adalah untuk menampung kos untuk ke Kuching, Sarawak bulan September nanti. Separuh lagi adalah untuk simpanan Hari Raya dan Perkahwinan aku nanti.

Di sini aku ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada mereka yang telah menempah biskut raya dengan aku. Aku harap korang semua tak menyesal tempah dengan aku dan aku juga berharap, tahun hadapan korang akan kembali tempah dengan aku lagi. :)

No comments: