13 July 2013

Resigned. Engagement. Workplace. Ramadhan. Sarawak.

Assalamualaikum.

Nampaknya dalam masa tak sampai sebulan ini macam-macam perkara dan berita yang telah aku terima dan lalui. Alhamdulillah bagi aku segalanya adalah ketentuan dari Ilahi. Ada yang menggembirakan. Ada juga yang kurang menyenangkan. Hurmm.

25hb Jun 2013 adalah tarikh di mana ia merupakan hari terakhir aku bekerja. Selama setahun enam bulan aku kerja dekat situ, macam-macam perkara yang terjadi. Episod kena marah dengan boss. Episod orang mengata itu dan ini. Semua ada. Di tempat itu juga aku mengenal erti kawan dan sahabat. Oh yes I do miss some of them. But nevermind. We can still hangout together after this.

29hb Jun 2013 adalah detik dimana aku telah menjadi tunangan Mohd Riduan Bin Ibrahim. Majlis berlangsung di teratak ibu saudara aku. Memang berdebar-debar. Seronok. Takut semua menjadi satu. Berdebar-debar pada saat kakak iparnya menyarungkan cincin risik dan cincin tunang. Seronok bila ramai saudara-mara datang. Takut dengan dugaan dan cabaran yang lebih besar menanti di hadapan kami selepas ini. Harap aku dan dia sentiasa tabah. Aminnn.

8hb Julai 2013 merupakan hari pertama aku melaporkan diri di syarikat Lam Soon Edible Oils Sdn Bhd sebagai Costing Assistant. Hmm hari ini genap seminggu aku bekerja dan aku rasakan semuanya okay. Cuma aku perlu fokus lebih lagi pada penggunaan sistem yang dieorang gunakan. Hopefully by next week aku dah dapat pick up banyak benda.

10hb Julai 2013 adalah hari pertama umat Islam berpuasa. Semoga puasa kali ini aku dapat mengumpul seberapa banyak ganjaran dan pahala dari Yang Maha Esa. Masih belum berkesempatan untuk melakukan Solat Tarawikh lagi. Tapi kami bercadang untuk berbuka puasa di Masjid Shah Alam hari ini dan terus melakukan ibadah Solat Tarawikh.

12hb Julai 2013 merupakan hari yang paling menggembirakan dan menyedihkan. Gembira dengan khabar dari Najwa tentang kejayaannya mendapat tempat di UiTM untuk peringkat Ijazah Sarjana Muda Sains Pentadbiran. Tapi sedih sebab dia ditawarkan untuk belajar di UiTM Sarawak. Pasti orang yang paling sedih sekali adalah ibuku. Hmm T.T. 1hb Sept 2013, Sarawak!!! Here we comeeeee...!!!

No comments: