09 May 2013

50 Hari Lagi

Assalamualaikum,

Diam tak diam, tinggal 50 hari lagi nak bertunang. Mungkin pada sesetengah orang akan fikir, eleh bertunang je pun. Taaaapi aku tak. Sebab aku jenis yang pantang tengok majlis jadi kelam kabut. So dari sekaranglah aku kena sibukkan diri fikir pasal benda nie semua. Bila lagi seminggu nak tunang, aku dah malas nak fikir apa lagi dah.

Okay checklist! Barang hantaran 80% dah siap beli. Tinggal tunggu acu dan mak anjang punya barang yang belum dapat lagi. Dieorang masing-masing sponsor satu dulang. Tapi tak apa. Masih ada masa lagi. Sebab aku akan hantar semua barang hantaran pada Mak Emi 2 minggu sebelum bertunang untuk digubah dalam dulang hantaran.

Hantaran yang Wan akan bagi pada aku semua dah settle. Kek pun dah order dari www.prettysmallbakery.biz dan self pick-up sehari sebelum majlis. Tak sabar nak tengok hasilnya...!

Hujung bulan nie aku plan nak pergi Nilai 3 beli barang hiasan untuk dulang hantaran Wan dengan Kak Suzanne. So everything akan dibeli pada hari itu. In Sha Allah.

Pening juga kepala nak bertunang nie kan. Yelah. Mau tak pening. Wan punya bahagian pun aku yang kena fikir. Dia hulur duit je. Hadoihh. Nasib baik duitnya dia hulur. Next month dah kena settlekan bahagian baju family pula. Aku kena cari baju melayu untuk Ayah dan Afiq, tudung untuk ibu dan Najwa, Baju si kecik tiga orang ni Aqil, Qhalisya dan Naqaie, Baju Kurung untuk Adik Nurul dengan Umi Wan. Huhhu. Bertambah pening nanti.

Ouh lupa nak bagitahu korang. Aku dah tempah baju tunang aku dah. Jauh wehhh sampai ke Bangi aku pergi. Tapi murah. Aku guna kain satin untuk buat dress sebelah dalam dari atas sampai kaki. Kain Lace tu aku buat kurung moden. Maknanya baju tu akan jadi 2 helailah. Dah siap nanti aku post gambar ye sayangs semua. Murah sangat sebab dia caj aku RM150.00. Baju kurung Qhalisya RM35. So total RM185.00.

No comments: