16 February 2012

Selera makan

Assalamualaikum,

Akhir-akhir ini selera makan fi dah berkurang. Funny? Hurm tak payahlah gelak lebih-lebih. Memang tahu diri ini dah gemuk pun. Actually hari tu terskip lunch. Lepas itu esoknya pun skip lunch. Mula-mula memang rasa lapar gila tak tahan nak tunggu petang. But after that bila dah banyak kali skip lunch, perut dah jadi biasa dengan keadaan itu. Tapi dengan syarat, kenalah ambil heavy breakfast setiap pagi. Heavy sangat ke? Biasanya aku beli bihun goreng je. Sebab bihun goreng diperbuat daripada tepung beras. So dia tak akan buat perut korang pedih macam makan mee goreng biasa.

Hmm tips dah ada tu. Lepas itu sambil buat kerja aku memang bawa bekal Nescafe Instant tuh. So bila minum Nescafe time tengah lapar plus sejuk, memang heaven gila kot. Hehhe. Perut terus jadi agak kenyang dan mampu bertahan sampai pukul 2.

Lepas zuhur biasa aku just makan biskut Cream Crackers satu peket ada 4 keping tuh. Kalau rajin beli biskut Oat 25 yang ada berries tuh. Mengenyangkan dan sedap. Aku sekarang nie cuma makan malam je kot. Sebab uish tak tahan woo nak berlapar sampai pagi.

Hurm aku buat macam nie sebab aku dah rasa mengah nak turun naik tangga sekarang. Penat sangat rasa. Hopefully dapatlah turunkan dalam 2-3 kg next month kan. Hehhe.

Mood tak adalah. Hari ini asyik kena marah, rushing plus aku tinggal seorang dekat department aku. Yang lain MC. Boss pun MC apa cerita kan. Hurmm penat sebenarnya. Nak tidur. OKbye.

No comments: