02 December 2011

Tonsil aku bengkak.

Assalamualaikum semua.
Yepp tonsil aku bengkak. Tak selesa beb. Serius tak selesa. Sebab aku nak telan nasi pun payah. Kau tengok ah hari ini ada ke aku update pasal resepi baru? Means aku tak masaklah tu. Hahha. Tapi pagi tadi aku beli mihun goreng dekat bawah blok. Siap dapat pau lagi kau. Hahha tak ah. Aku beli pau kaya and chocolate sekali. But not worth it coz pau itu macam tak sedap. Entah ah aku nie betul ke tak aku tak tahu. Almaklumlah tonsil bengkak kann.

Berbalik kepada isu tonsil. Aku nak telan air liur pun sakit. Dahlah now aku tengah busy batuk. Tiba-tiba boleh pulak encik tonsil join the club nak bengkak sama. Wehh tahu tak tuan kau nie lapar tak makan sehari suntuk? Seksa tawu!

Malam nie aku nak hang out dengan encik cinta. Actually nak pergi ambil gambar passport and then kena keluarkan duit sebab nak bayar duit sewa. Dan tujuan lain adalah untuk mencari aiskrim. What the? Ada kaitan kah disini? Ada tau. Sebab kawan aku cakap kalau tonsil bengkak kau jangan bantai minum air suam konon nak bagi cepat baik. Padahal makin teruk kot. Kalau bengkak kena makan or minum benda-benda sejuk. Tak payah ah gelak. Aku serius nie.

Makan or minum benda-benda sejuk nie macam kau makan aiskrim ke, tembikai ke, air 100 plus ke kan. Boleh tak encik cinta cakap aku degil batuk-batuk pun nak minum air batu. Sebab dua minggu lepas aku baru baik batuk. Time tuh bengong lagilah bila tonsil bengkak dok minum air panas. Dah tuh time aku kat Bangi, kedai runcit banyak so memang tak ah aku nak cari air suam ke kan. Aku bantai minum air Sprite. Sumpah wehh. Air Sprite yang botol hijau tuh yang ada gas tuh yang kalau orang Jawa panggil Carbonated Drinks tuh. Air tuh ah aku bantai. Sebab otak jahat aku cakap, "kau minum air panas tak baik-baik so daripada sakit hati baik kau minum je air sejuk." Hahha elok pulak 2-3 hari lepas tuh batuk aku hilang. Hampess. Kalau aku tahulah, hari nie batuk, esok aku minum air Sprite je.

Tapi kalau kau buat macam aku tapi tak baik-baik jugak, kau janganlah 100% salahkan aku. Aku nie bukan doktor pakar. Doktor biasa pun bukan. Aku belajar akaun and IT. Hahha so aku kira-kira, antibodi setiap manusia tak sama. Kalau benda nie elok pada aku, tak semestinya akan elok pada korang kan. Hehhe. Okbye.


Aku nak pi makan aiskrim banyak-banyak. Encik Cinta pun akan dipaksa makan jugak. Sebab dia tak suka benda sejuk. Hahha. Nak tunggu pukul 8 dengan rasa tidak sabar boleh? Seminggu dah kot tak jumpa dia. Tipuuu. Diam kau!

No comments: