29 December 2011

Random Story for December.

Assalamualaikum.
Dah lama rasanya tak update tentang diri sendiri di blog ini. Asyik nak update tentang cinta and puisi sahaja kan. Oleh kerana tiada apa yang harus aku kongsikan kepada anda semua, maka tak terupdatelah blog ini.

Sometimes, something are better left unsaid. Biarkan terpendam di dalam hati. Nak diluahkan, takut mengecilkan hati sahabat. Tetapi kalau disimpan, takut mengecilkan hati sendiri. Aku bertindak untuk menyimpan. Kerna hati seorang sahabat lebih penting berbanding dengan hati sendiri.

Working day? I'm just a normal worker. Baru mula berjinak dalam bidang menguruskan tender. Maksudaku tender compilation. Hurm bekerja mengejar masa. Bekerja mengikut dateline. Semakin hari semakin teratur. Pada mulanya memang rasa kelam-kabut but if you do things slowly but efficient, everything will going better. Kadang-kadang tak perasan pun benda tu dah nak siap. Hahha okay itu tipu.

Table aku dekat Office nie memang agak tertutup sedikit. Sekeliling penuh dengan separator. Meja pun agak luas sampaikan aku nak jawab phone call pun kena bangun sebab tak berapa nak sampai untuk ke hujung meja. Luas tak? Fikir sendirilah. Aku ada satu kabinet kecil. Actually semua orang disediakan cabinet ini. Cabinet mereka penuh dengan file tapi cabinet aku penuh dengan makanan. Roti? Blackcurrant Jam? Sugar Cream Crackers? Chocolate? Nescafe instant pack? Semua ada. Apa kau nak? Beras je tak ada dalam cabinet nie. Aku suka letak sini sebab boleh lock. So tak ada orang akan curi. Hehhe otak jahat.

Aku memang jarang makan tengahari. Keluar makan tengahari memang dah jarang. Ada tak ada pun aku join colleagues pergi makan dekat kafe DRB. Murah juga. Kadang-kadang dia datang temankan aku pergi makan. Tapi lately jaranglah sebab masing-masing busy kan. Aku busy dengan tender. Dia busy kesana ke mari. Hmm payah sikit. That's why dalam cabinet aku akan sentiasa ada makanan. Hehhe. Alasan.

Berat dah turun sikit. Dalam 2kg lebih kot. Okaylah sikit. Almaklumlah kan rumah aku takda lif. Turun naik tingkat 4 tu kan. Mengah gila kot. Sumpah aku nak duduk rumah teres je lepas nie.

Setakat nie aku dah boleh catch up sikit-sikit tentang work load aku nie. Hehhe. Semuanya mengikut jadual yang mereka tetapkan. Alhamdulillah. Jadual itu memang memudahkan. Kalau ada kena buat apa-apa yang tiada didalam jadual biasa, memang aku kena pakai sticky post. Kalau tak nanti aku lupa. Hahha teruk tak?

New Year dah nak sampai. Hurm confirm masing-masing dok tanam azam gila-gila kan. Aku? Azam aku adalah untuk menjadi seorang insan yang lebih baik dari tahun-tahun lepas. Itu adalah summary of my wishes. Malas nak post satu-satu. Kang korang gelakkan aku kan kan kan kan!

Okay2. Sambung kerja balik. Aku tak nak kena stay back! Bye. Till meet again.

Wasalam.

No comments: