28 November 2011

Random Story

Assalamualaikum.
Maaf kerna telah mengabaikan blog ini buat seketika. Hurm actually aku baru je dapat tawaran bekerja. Hari itu aku dah update kan pasal ini? Actually busy sikit nak menguruskan diri. Aku duduk dekat Shah Alam sekarang ini. So kena cepat biasakan dirilah kan.

Rumah aku kira agak jauhlah nak pergi tempat kerja. Plus dekat sana tak ada sedia bus or cab pun mahal gila kot. So that's why for the time being, aku tumpang kawan aku dulu. Hahha. Kawan kah? At first masa aku interview dekat tempat itu haritu, aku rasa tak sedap hati sebenarnya. Sebab aku sure gila ah aku tak akan dapat kerja itu. Sebab masa interview aku tak buat yang terbaik kot. Tak expect pun soalan-soalan dia itu. For surelah fully english. Agak guguplah sebab yang interview itu chinese perempuan dua orang.

And then after interview aku terus pergi cari job lain. Ada satu tempat dekat tempat akak sepupu aku. Ada kosong dekat situ. Dah hantar resume semua. Tapi senyap je. Then aku decide nak duduk Bangi sementara nak dapat kerja tetap. Stay rumah aunty aku and kerja dekat kedai dobi uncle aku. Dapatlah satu hari RM50. Hehhe loaded gak tuh. Tapi kerjanya penat. Banyak berdiri then tangan kena kuat. For first 2 days aku kerja tangan aku sakit gila. Sampai macam tak boleh genggam sebab terlampau penat.

Weekend itu aku pergi BN Job Fair dekat PWTC. Hmm quite good. But aku tengok those girls memang macam pergi main-main je kot. Dengan blouse bunga-bunga shawl rambu-ramba. Cuba fikir ada tak orang nak amik kerja kalau pakai macam itu? Yang lelaki okaylah sebab most of them pakai seluar slack and kemeja and ramai yang siap pakai necktie. Quite nice isn't it? Nampaklah serius sikit nak cari kerja. Aku ada apply dekat Menara Sentul. Actually dia ada training dulu for 6 months and then after that dia akan serap masuk kerjalah. For the first 6 months, dapat RM1500 and kalau performance okay, dapat bonus maximum RM400. Aku apply situ. Macam-macamlah lagi aku apply.

Hurmm aku memang mula-mula dah tahu yang aku tak akan dapat kerja dekat Comintel itu sebab my housemate yang recommend kerja situ dah bagitahu memang aku tak dapat kerja situ. But then hari apa entah Nurul from HR department call aku. Dia cakap ada kesilapan teknikal sebenarnya. And aku dapat kerja itu. And I said "Woah thanx a lots!" Memang teruja gila kot.

Aku kena lapor diri 5hb Disember 2011. Akaun bank dah buat. Medical Checkup dah siap. Tinggal nak ambil gambar passport je nie. Huhhu ingat nak pergi hari ini tapi memikirkan yang muka aku tengah serabai gila nie so aku tangguh dululah. Maybe hari rabu kot aku pergi. Huhhu.

Okaylah. Itulah full update tentang kerja aku. Hahha. Okay bye!

No comments: