28 March 2011

In love with my current job



Assalamualaikum.
Saya tak pernah rasa malu nak mengaku saya kerja sebagai cashier di kedai biasa. Saya tak malu nak cakap yang gaji saya tak sampai seribu ringgit. Tapi saya memang akan bengang kalau ada customer yang membanding-bandingkan saya dengan orang lain. Terus terang saya cakap. Kalau saya tak usik awak, awak jangan usik saya okay. Sebab saya memang jenis berangin sikit.



Saya memang kalau marah akan membisu je. Memang saya jenis pendendam. So beware of that huh! Once I hate you, selamanya saya akan berdendam. Tak kisahlah awak itu makcik ke pakcik ke adik ke kakak or even abang ke saya tak peduli dah. Beware okay.



Saya memang kalau boleh nak elak daripada masuk campur hal orang. Hal malam pertama kau ke malam kedua ke saya memang malas nak tahu dan saya tak nak orang suruh saya tahu. Rimas boleh tak?



Tolonglah jangan nak masuk campur dalam hidup saya. Saya dah besar. InsyaAllah saya boleh handle semuanya. Kalau saya tak tahu nak settlekan pun saya akan bercakap dengan ibu dan ayah saya. Saya tak suka orang luar nak atur hidup saya. Saya rimas semua itu.



Biarlah saya berbahagia dengan kehidupan saya yang sekrang. Saya ada kerja yang saya suka. Saya ada parents yang menyayangi saya. Saya ada adik adik yang ambil berat tentang saya dan saya ada kekasih hati saya. Saya tak nak orang asyik sibuk-sibuk arah saya tukar tempat kerja yang lebih elok dan sesuai. Diploma holder tak semestinya mudah untuk mendapatkan pekerjaan tetap sekarang. Biarlah saya gembira dengan pekerjaan saya sekarang.



Okay itu je nak cakap. Bye. Thanx for reading.

No comments: