19 April 2010

Kau jangan jadi hantu boleh??????





Effie baru balik dari funfair ini..Ohh tidak tidak..Bukan hantu dekat Ghost Train yang kalau orang tak masuk dia duduk jengah-jengah sebalik tirai and terkantoi muka dekat orang ramai lepas itu tutup muka dengan kain kapan sendiri itu..Bukan okeyh..Ini tajuk berkenaan dengan budak-budak zaman sekarang yang makin tak tahu malu..


Perghh ayat..Betul okeyh..Entry ini khas buat budak-budak jalanan yang suka melepak dekat tepi jalan or dekat tempat awam and dengan selambanya hisap rokok...!!Hoiii kau itu budak sekolah okeyh...!!Sila sedar diri sedikit..Zaman aii sekolah dulu walaupun aii sekolah asrama, sekolah agama, memanglah ada saja yang smoke tapi please jangan depan orang ramai boleh??????

Ini budak memang tak ada otak..Yang effie marah sangat-sangat itu, dah lah duduk melepak dekat playground dekat funfair itu..Lepas itu siap duduk dekat atas mainan budak-budak...And budak-budak time itu memanglah ramai..Boleh tak dia selamba KATAK pergi merokok depan budak-budak..Nak mampos ke hape????

Budak-budak ini memang tak ada otak plus memang nak mati cepat plus memang tak reti bahasa..Geram okey...Kalau depan kiteorang ini jangan ceritalah kan..Ini depan budak-budak yang dah besar nanti kau nak ke budak-budak itu jadi hantu macam kau hah budak????

Bongok taik kucing punya budak!!Hoii rambut pendek nampak sangatlah kau itu baya2 adik aku yang sekolah itu okey...Budak macam ini elok disebat sahaja..Biar padan dengan muka..Tak ada otak..!

Lepas itu yang aii geram itu siap boleh main see-saw tuh...!!Hamboiiihh kalau badan kecik comel tak apa jugak..!Ini masing-masing dah macam bapak orang..Dah macam gajah nak main mainan budak-budak..!!Patutlah playground itu ranap..

Gambar Effie tak ambil walaupun memang niat nak ambil tadi tapi mereka ini bangang sangat..Boleh nampak plak kan..!!Sakit hati dowhhh!!Kalau dah tak ada otak itu sila jangan tunjuk sangat boleh tak??

Effie pernah pergi jemput adik dari sekolah dia..Si bangang ini boleh ek keluar pintu pagar, muka nerd nak tunjuk samseng..Itu kalau ibu Effie memang dia sound depan-depan okey...Siyes cakap..

Teringat masa kiteorang baru balik dari A Famosa ada family day office ayah, singgah pergi Zoo Melaka..Nak keluar itu tunggu dekat tepi jalan sebab park kereta jauh kan..So ayah pergi ambil kereta..Effie tahulah my sis tak bertudung and muka dikategori sebagai agak comel and baju pun agak macam ketat kebudak-budakan..So ada mangkuk mangkuk 4 ekor ini duduk dekat seberang jalan..

Time itu ada ibu, adik, 2 orang adik sepupu and lagi sorang baby..Si mangkuk tak ada akal itu boleh pergi ngorat adik and buat bunyi tikus2 itu..Depan ibu okeyh!!!!!Memang haram sungguh..!!Ibu relaks jerk sound..Apesal dik?Sakit gigi ke apa?Terdiam si mamat yang konon2 macho itu bila kena sound dengan ibu...Konon macho tapi penakut..Lepas itu dia jawablah.."A'ah sakit gigi makcik". Muka bapak merah kan..!Ibu cakap lain kali kalau setakat duduk tepi longkang jangan nak ngorat anak dara orang..Muka masing-masing macam jambatan tak siap...!!See that?Ibu jawab macam itu..Padan muka luuu!!Bongok..

Okey dah..Dah habis buat dosa..Aii nak bertaubat kejap..Nak solat Isyak..Tadi tak sempat sebab lepas Maghrib terus keluar..Ciao..!Eh salah..Nak jadi baik kan...Assalamualaikum...!!

10 comments:

.:miss little raindrops:. said...

aii garangnye cik effie kite ni..
sabar ye..jgn marah2..
nt kite pon same jd mcm budak2 tu..hehe
chill babe ;)

Cik Effie said...

geram tawu..masing2 tak ada adab langsung..heish..effie dulu kecik2 takde maknanya dapat kuar rumah without parents malam2 buta..even adik lelaki pun sama

Chaon Cornerz said...

effie nie mmg garang la.. takut woo.. hahha.. lazer jugak mulut ibu effie eh.. tue la.. nak ngorat tak bertempat..

darkbatman said...

effie tgh nk blaja dr mak tiri 2...jgn dipersoalkan nt sume kene fire..ahaha.

Cik Effie said...

aie::huish mintak simpang okeyh bab mak tiri..ibu betul itu..haha

Cik Effie said...

cha'on::bukan garang tapi budak zaman skang makin dah tak ada akal..benda yang tak boleh juga dia nak buat..Ada sekali itu effie jalan ngan kawan2 yang masing2 dah umur 20 lebih nie kena ngorat ngan budak sekolah..Hampas kelapa betul..Tahulah effie tak berapa nak tinggi kan..bongek

Cik Effie said...

cha'on::bukan garang tapi budak zaman skang makin dah tak ada akal..benda yang tak boleh juga dia nak buat..Ada sekali itu effie jalan ngan kawan2 yang masing2 dah umur 20 lebih nie kena ngorat ngan budak sekolah..Hampas kelapa betul..Tahulah effie tak berapa nak tinggi kan..bongek

M!Er4N said...

wah best mak effie saound mcm 2 ek..bgus2..suka2 je nk ngorat ank dara org kn..kn da kena..huuhuh

M!Er4N said...

eh bru nmpak muka effie..dlm blog xde pic..duk cri2 gak kt mana effie letak pic..kt dlm ni bru jmpa..hehehe :)

Cik Effie said...

ehehe fi letak dekat photo gallery..belah kanan blog nie..sidebar yang atas sekali