16 March 2010

Tips untuk kekal segar walaupun dah lambat

Pernah tak korang mengalami situasi seperti di bawah?
Alamak dah lambat nak pergi kelas..Muka serabai pula..sudahlah ada presentation penting hari ini..tak kan nak buat pembentangan depan kelas dengan muka macam ini?
Okay efi memang selalu sangat2 alami benda macam ini..Tapi still boleh kekal berwajah segar hanya dalam masa 5 minit..Ikut step dibawah..

  • Step 1 - Refresh mata anda dengan Eye Mo yang jenis refreshing punya kemudian sapu toner/penyegar pada wajah diikuti dengan mosturizer dan Eye Cream..Wajah akan tampak lebih segar dan mata akan lebih bercahaya...Masa yang diperlukan adalah 30 saat..
  • Step 2 - Apply your concealer to any dark spot dan pakai foundation..(tips: pakai jenis mineral foundation or concealer sebab ia mudah rata pada permukaan kulit..Gunakan powder brush sebab dia senang nak rata..) Masa diperlukan adalah 1 minit..
  • Step 3 - Gariskan mata anda dengan eyeliner..tak kisah jenis apa pun samada liquid eyeliner, gel liner, pencil eyeliner or stick eyeliner..For me nak senang korang pakai jenis stick or liquid eyeliner yang mudah kering dan tidak comot..apply your eyebrow liner yang paling dekat dengan warna kening asal anda so dia tak nampak asing sangat..Kulit wanita Malaysia biasanya sesuai warna dark choc.. Masa diperlukan hanyalah 45 saat
  • Step 4 - Highlight your brow bone..sapukan warna Cream or peach pada tulang kening supaya ia nampak lebih menyerlah..Masa diperlukan 20 saat
  • Step 5 - Lentikkan bulu mata anda menggunakan sepit bulu mata.. Masa diperlukan 10 saat
  • Step 6 - Pakai maskara mengikut warna kegemaran anda..Ia akan menyegarkan lagi wajah anda..Masa yang diperlukan adalah 30 saat
  • Step 7 - Sapukan blusher berwarna peach atau pink..Masa diperlukan 15 saat
  • Step 8 - Sapukan pelembab bibir dan sapukan sedikit lapisan gincu berwarna pink kerana warna pink akan membuatkan anda kelihatan ceria dan segar di pagi hari..Sapukan juga lip gloss berwarna pink atau sedikit keorenan untuk menceriakan wajah anda..Masa diperlukan adalah 30 saat..
  • Step 9 - Bagi yang memakai tudung, kemaskan tudung anda secantik mungkin..Masa yang diperlukan adalah 1 minit
Dan anda siap ke kelas/tempat kerja..!Mudah kan?









glitter-graphics.com

No comments: