17 March 2010

Hujan,Jatuh Tangga, Jatuh Motor

Dah 2-3 hari sebelum ini dekat Perlis dah start hujan..Bestnya..saya suka hujan sebab hati kita akan sentiasa sejuk *erkk ada kaitankah*

Emm tapi yang tak seronok bila hari hujan adalah hampir setiap kali hari hujan aku akan jatuh..HUHU memang kena mandi bunga ini..

Masa zaman sekolah dulu, saya duduk hostel..so ada sekali itu hari hujan lebat..Pagi-pagi lagi dah tergelincir dekat tangga depan surau..Alamak malunya rasa..mujurlah tangga itu hanya digunakan oleh pelajar perempuan sebab pelajar lelaki guna tangga hujung dekat dengan asrama dieorang..Punyalah malu nak bangun..Ish sempat lagi suruh kawan cover..yang si kawan ini pula bantai gelak..Huh!Hampeh punya si kawan..Si kawan itu bukan nak mentolong cover orang yang tengah malu terjatuh ni..Dia gelakkan pula lagi..Si kawan ini memang....*kelakar pula nama dia si kawan*

Emm kejadian kedua yang masih segar dalam ingatan adalah masa 2 sem lepas, baru lepas hujan..kali ini bukan tergelincir..korang bayangkan tangga depan HEA UiTM Perlis yang adalah 3 mata anak tangga itu kita jatuh tersungkur..Oops jangan gelak dulu..Saya tak tahu macam mana boleh terjatuh tersungkur..yang saya ingat waktu itu nak pijak anak tangga kedua..*kita jatuh tersungkur dari tangga atas okey bukan dari tangga bawah* Bila nak pijak anak tangga kedua itu, tiba-tiba....GEDEBUK jatuhlah saya kebawah dengan keadaan tersungkur..Lutut luka *lutut ini memang dah macam sarang apa penuh dengan luka2* selipar putus and kain koyak sikit..Mujurlah si kawan saya kali ini baik hati tolong angkat bawa pergi celah2 kereta lecturer untuk mengcover malu saya dan sudi mentolong nak pasangkan selipar saya semula walaupun saya tengok selipar itu dah memang tiada harapan lagi untuk dibetulkan..HAHA sekarang boleh gelak ramai2 okeh..

Semester lepas konon2 semangat nak pergi makan malam dekat luar UiTM..pergi agak jauh bersama-sama rakan-rakan..punyalah happy tak ingat dunia..sembang macamlah duduk jauh2..padahal dekat2 bilik jugak..Kebetulan time itu baru lepas HUJAN renyai2..Time nak balik itu nak pergi dekat kereta, saya nak langkah longkang..kaki dah terasa dah tebing belah sana tapi rupa-rupanya yang disangkakan tembok longkang itu adalah timbunan rumput yang basah..Benci betul...!!!!!sedar-sedar separuh badan dah dekat dalam longkang..itu pun kaki tergantung sebab tahan tangan dekat atas tembok..yang si kawan ini punyalah baik..sepatutnya kita rasa memang tak perlu ada luka pun..Tapi tau tak si kawan ini konon2 larat nak angkat kita bawak naik atas semula..memanglah boleh naik sendiri tapi memerlukan masa..sebab longkang itu betul2 dekat depan traffic light..malu gila tahap cipan..!!korang bayangkanlah bila orang tengok kita tengah bising2 berborak happy2 tiba-tiba lesap sorang masuk dalam longkang..tak ke dieorang akan menggelakkan kita tanpa rasa kasihan ke???????

Balik jerk bilik terus check kaki..Jeans tak koyak tapi dalam seluar jeans itu??MASYALLAH...nak tengok??


Sila kira ada berapa line disitu?kesan itu sangat2 relevan dengan Tekstur Jeans saya..
Itu bermakna kalau saya tidak diseret ke atas, saya rasa kaki saya akan tetap seperti sediakala..HUHU



Kejadian terbaru yang saya terima adalah hari JUMAAT LEPAS..masa itu si kawan ajak menteman dia pergi Klinik Arau..Sebab dia sakit gigi..tunggu punya tunggu rupanya tak cabut lagi..ada next appointment pula...so kiteorang merancang nak pergi pasar malam Istana lepas itu..tapi memandangkan baru pukul 5.00pm so pergilah Kangar..makan cendol dan laksa di FATIN CORNER yang sangat sedap..siap bagi air sejuk free lagi..time dekat dalam kedai itu memang tengah HUJAN renyai-renyai..so borak punya borak dah nak pukul 6.00pm..Si kawan mengajak saya pergi Kangar nak keluarkan duit..bila sampai dekat round about depan Station Bus dan mulut saya baru nak terbuka nak cerita yang hari itu saya nampak ada budak jatuh dekat sini..tak sempat bukak mulut saya sendiri dah terjatuh bersama-sama dengan si kawan dan si motor..kali ini baru adil sebab si kawan pun sama-sama jatuh..Mujurlah kereta belakang tersangat slow dan sempat berhenti jauh dari saya..ALHAMDULILLAH...Kalau korang nak tahu, saya jatuh tersungkur *sekali lagi* dan tangan saya terslide di jalan tapi tidak ada luka apa-apa sebab jalan tersebut memang tersangat-sangat licin..penuh dengan minyak..!!HAMPEH PUNYA LORI..!!

Bila dah jatuh memang dah tak tahu nak buat apalah..mujur boleh bangun dan diri di tepi jalan..And mujur juga ada abang mekanik dan tokey workshop ada dekat depan kiteorang jatuh..so dia yang tolong angkatkan motor dan startkan enjin motor..siap check2 motor lagi..the horrible news is motor tu bukan kami punya..kawan kepada si kawan yang punya motor..memang risau sangat2..badan ketar-ketar sangat-sangat..first time woh jatuh motor..bukan bawak laju okay..!jalan tu memang gila bapak punya licin sebab menturut kata abang mekanik tersebut dah ramai orang jatuh di tempat kejadian..tengok sweater and jeans bapak punya berminyak..!!!!!!!!kami pergi bengkel tokey itu untuk mengcheck dengan lebih detail pasal motor itu..plat number belakang patah sikit..ada calar2 dekat body motor..sorry sangat Maria *nama empunya motor*

Huhu kesimpulannya adakah saya kena mandi bunga????dah banyak kali jatuh sebab HUJAN ni..memanglah ianya rahmat dari YANG MAHA ESA tapi masalahnya sampai bila setiap kali hujan saya nak menjatuhkan diri?HUHU saya kena lebih berhati-hati selepas ini..fobia naik motor?Ish tak lah..itu pengalaman..walaupun papa dah bising "mama janganlah naik motor lagi ya" jawab mama "ok" tapi buat atau tidak saya pun tak tahu..HAHA sorry dear..

Pesanan Penaja: Siapa tahu ubat apa boleh hilangkan parut?sebab dah banyak sangat luka di kaki..







No comments: