16 January 2012

Mascara and me.

Salam semua.
Attention to all the girls out there! Siapa tak suka pakai Mascara sila angkat tangan sekarang! Tipulah kan kalau tak suka Mascara. Mascara ini, effect dia sekejap je. Kalau time aku malas nak makeup, malas nak bersiap, aku just sapu concealer bawah mata, sapu BB Cream sikit and without wearing my Compact Powder, aku just rapikan bulu kening aku dengan Eyebrow Liner colour Light Brown from Elianto and just sapu Mascara from Elianto also. Thats it. Itu time malas. If time rajin, haruslah ada eyeshadow and eyeliner sekali. Encik BF pun dah naik hafal dah barang makeup aku kan. Hahha.

Dekat office nie, ikutkanlah, aku je yang rajin makeup. Serius? Yepp. Aku sahaja. Aku tak suka pergi kerja dengan muka tak bersemangat. Muka malas nak bangun pagi pun ada kan. Aku tengok muka orang lain pucat lesi pun aku dah naik lesu kot. So please touch up sikit wajah anda. Pakai cream yang sesuai dengan Compact Powder, sapu blusher sikit, pakai lip balm je pun dah okay. Taklah nanti aku tengok "mayat hidup pun lagi lawa" Hahha okay kejam.

Actually aku tengah gila dengan product from Elianto. So far as I know, Elianto's product sesuai dengan kulit aku. Kulit aku tak gelap. And tak cerah. Berminyak dekat T-Zone. And kering dekat cheeks. Hurm. By the time aku pakai Compact Powder dia, muka aku akan kalis minyak sampai petang. Eventho Maybelline pun tak bagus mana. Mahal je lebih sebenarnya. Pada aku lah kan.

Eyeshadow yang aku pakai majority from Elianto also. Tak mahal. Satu warna paling mahal aku beli dalam RM8 je. Ada jugak yang RM12. But normally dia glittery and sesuai untuk malam sahaja. Eyeshadow dia tahan lama. Kau berjemurlah macamana pun. Sehari suntuk boleh tahan. Kadang sampai malam time aku nak remove pun still ada lagi warna dia and masih pekat lagi.



Credit to Google

Mascara yang aku guna sekarang bernama Elianto Supreme Volumize Mascara. Satu tiub ada dua fungsi. First dia ada Primer Gel. Okay Primer Gel ini yang berwarna putih. Khas untuk bagi Mascara korang tahan lama dekat bulu mata tu and bagi dia panjang sikit. Yang warna hitam itu for surelah mascaranya. Aku tak suka pakai mascara untuk lebatkan and untuk memanjangkan bulu mata. Aku suka natural. So this thing quite suit me well. Tak terlampau tebal and tak terlampau serabut.

Pernah jugak aku pakai Mascara dari brand lain and dari Brand Elianto yang lain tapi tak berapa best. Aku tak suka tebal sangat. Berat nak bukak mata. Jadi rimas. So far memang Mascara ini yang paling aku suka buat masa sekarang. Okay nanti aku update lagi benda-benda lain ye. Daa.

No comments: