01 November 2011

Aku Ingat Lagi [Part Two]

Sambung cerita semalam. Hmm aku masih ingat lagi masa first semester study kat Uitm Perlis dulu. Pakai baju kurung je. Then beg bukan main besar siap bawa kamus Oxford lagi gi kelas. Nak2 pula time English course. Memang horror gila bila ingat balik. Datang kelas awal 15 minit. 1st day start semester dah berkobar-kobar gila. But itu masa first sem lah. Belum cerita 2nd sem and seterusnya.




Masa 2nd semester, dah mula nak masuk kelas lambat. Lambat tu tak ah lambat sangat. cuma on time ah. Pukul 8 start kelas, pukul 8 ah masuk kelas. Dah mula nak keluar gi Kangar semua bila weekend. Luckily my aunt was there. Her husband a.k.a my uncle lecturer dekat Uitm tu so dalam diam dia still boleh pantau anak buah dia nie ah. Hehhe.


Dekat sana aku paling suka kalau course Perladangan buat karnival. Tak silap aku budak 2nd semester DPIM yang kena organize karnival setiap sem. Best sebab time aku part 2, member-member DPIM bagi tebu, ada buah pelam and macam-macam lagi. Ada jual orkid, bunga-bunga pasu pun banyak. Memang happeninglah.


Kalau ada karnival apa-apa yang buat kat Mushroom, memang akan ada battle of the band. Ingat lagi time tuh budak-budak battle of the band(BOTB) gasak debat ngan AJK Masjid pasal benda nie. Hmm pada aku okay jerk nak main muzik asal jangan buat benda bukan-bukan je dahlah kan. Takde hal pun.


Time aku part 4, aku start join persembahan untuk annual dinner. Actually thanx to my roomate (Muza, Asmah and Miza) yang gesa aku join. Untuk suka-suka je sebenarnya. But tak sangka terus minat. Aku nie jenis nervous breakdown specially kalau dekat atas stage. So nak tak nak aku harung je semua tuh. Time tuh ah berat aku turun banyak gila. Sebab banyak tarian yang kena duduk bangun.


Part 5 aku praktikal. So cam bengong je amik tempat praktikal kat Jabatan Pelajaran Johor coz takde income pun. Tapi kerja dia senang gila sebab tugas aku adalah untuk memasukkan data yang dieorang semua malas nak buat. Banyak kot. Kat situ aku belajar camane nak apply loan kereta, loan rumah dan camane nak calculate peruntukan untuk sekolah pendidikan khas. Aku baru tahu yang kalau nak bukak pra sekolah, murid tak leh lebih dari 25 orang. Korang nampak kan pra sekolah tuh mesti ada satu bangunan kecik panggil kelas and ad playground sikit. So if murid ada 30 orang, 25 orang akan masuk bangunan tuh then lagi 5 orang akan dapat bangunan tambahan untuk pra sekolah baru. Camtu ah maksud dia.


Time praktikal memang best sebab ofis ayah aku belakang bangunan aku. So pergi balik naik dengan ayah aku ah. Lunch dekat rumah semua. Siap ada rombongan lagi kau. Pergi KL tanpa membayar apa-apa. Duit belanja pun dieorang bagi. RM50 plus duit ayah aku bagi. Hahha.


Best oh pergi rombongan. Apasal aku nerd gila panggil rombongan nie? Okay time trip tu aku Eye On Malaysia yang besar gila tuh and Restoran Nelayan. Then makcik2 nie ajak pi Jalan TAR plak. Adeh okay shopping kain. Dapat gak kat aku 4 pasang time last day praktikal tuh. Hehhe.


Okay ah korang. Panjang sangat dah nie. Aku nak kena gerak dulu. Nanti maybe akan ada sambungan Part Three plak k. Salam mesra. Bye

No comments: