31 October 2011

Aku ingat lagi [Part One]

Salam.

Hmm tetiba aku teringat time belajar dulu. Kenapa ntah teringat balik. Aku nie dulu nak kata mewah memang tak ah. Nak kata aku nie susah sangat pun tak ah. Sederhana beb. Kaki shopping memang bukan. Kaki makan pun tak sangat kot. Buktinya time belajar dulu aku turun berat badan sampai 10kg in a year. Okay diet kah?




Actually time belajar memang time paling best. Belajar macamana nak hidup sendiri. Time nie baru kau nampak budak-budak besar menangis konon rindu kat mak abah kat kampung. Padahal rindu kat boyfie kat kampung. Tak pat nak dating selalu. Perkhh berbulu je perangai.


Duit time belajar memang jimat gila. Breakfast ngan roti and nesvita je. Tengaharilah baru nak makan sedap sikit. Dekat Uitm Arau tu tempat makan femes untuk student adalah dining hall, Oren (kafe depan masjid uitm) and kalau kaya sikit pergi makan kat Epal (Kafe lecturers) Aku pun pening pehal ah guna nama-nama buah nie. Yang pelik sikit nama Mushroom. Mushroom tu tempat segala barangan untuk student dijual di situ. Ada kedai handphone, kedai roti, kedai alatulis, kedai makan, CC, ATM Bank Islam and Maybank pun dekat situ juga dia sumbat. Hmm yang best segala karnival mostly memang buat kat Mushroom. Aku tak tahu student skang still guna nama tu lagi ke tak. Yang penting masa aku study sana memang nama tuh dah familiar.


Makan kat Arau memang murah. Student Arau memang untung sikitlah bab makan nie. Tapi untuk yang ala-ala orang barat tak reti makan lauk kampung memang azab sikitlah. Sebab kat Arau memang kebanyakannya lauk kampung. Aku belajar makan ikan keli pun dari Arau.


Kau gi r tempat makan dia. Ada berapa jenis sambal yang ada. Banyak kot. Hitam? Merah? Hijau? Coklat? Semua ada. Pilih je.


Normally time duit PTPTN baru masuk, memang dining hall kiteorang senyap sunyi. Masing-masing punyalah ego. Mentang-mentang ada duit banyak. Semua pakat makan kat Oren or kafe lecturers. Malam je gi "Bulatan" or "RPA". Ini shortform memang femes untuk student Arau. RPA tu memang tempat makan yang best. Roti canai pagi-pagi dia sedap gila. Lembut sampai ke petang. Hari Selasa tak silap aku ada pasar malam RPA. Memang ramai yang turun. Tak jauh dari Gate belakang Uitm. Menapak ah best. Time balik mengah gak tuh.


Lau kat bulatan, depan je dengan gate belakang uitm. Situ pun best gak. Murah pun murah. Sedap pun sedap. Hmm tapi tu semua time ada duit ah. Time takde duit dok diam2lah kau kat dining hall.


Okay ah korang. Panjang lagi sebenarnya. Nanti sambung part two plak k.

No comments: