07 February 2011

Bagaimana nak menghilangkan rasa bosan bercuti disaat semua orang tengah sibuk kerja?



Situasi: Dapat cuti ekstra dua hari tapi nak keluar jalan-jalan cam tak happening sebab shopping complex lengang gila macam tak ada life and tak tahu nak keluar dengan siapa.

Cara-cara untuk menghilangkan rasa bosan adalah:

google


  • Basuh cadar, selimut dan tuala mandi anda dan sidai di tempat yang panas terik agar ia cepat kering.
google

  • Sapu sampah di kamar tidur anda dengan bersih. Rajinkan diri untuk mengemop lantai dikamar tidur anda dengan sabun pencuci lantai yang harum baunya.
google
  • Jemur bantal di bawah panahan matahari supaya kuman-kuman di bantal anda akan terbakar.
google

  • Kemas ruangan dapur rumah anda. Bersihkan segala kotoran diatas sinki dan dapur rumah anda. Pastikan sampah sarap dibuang dengan betul. Pinggan mangkuk tersusun rapi.
google

  • Susun semula timbunan baju didalam almari pakaian anda dengan kemas dan cantik. Asingkan pakaian yang tidak dipakai ke dalam satu bekas khas supaya mudah untuk didermakan kepada mereka yang lebih memerlukan.
google
  • Rapikan peralatan make up anda agar ia sentiasa bersih dan teratur. Jika anda ada anak kecil yang baru pandai berjalan dan mencapai barangan anda, sila pastikan agar makeup anda tidak mudah dicapai oleh sikecil tersebut.
google
  • Sesudah selesai semua perkara diatas, anda disarankan untuk menghargai tubuh badan anda sewaktu mandi. Maksudnya disini, bersihkanlah tubuh badanmu dengan haruman mandian yang menyegarkan. 

Pesan Cik Effie: Waktu cuti Fi suka scrub badan lepas itu buat full facial at home. Memang best sebab nanti badan jadi segar dan happy sentiasa.



################################
Teruja nak merasa homemade chocolate dari saya?

Create your own banner at mybannermaker.com!

No comments: