22 November 2010

Dalam hati aku tetap ada taman




Assalamualaikum W.B.T semua..Thanx again coz still sudi membaca my simple belog..Okay for newcomers, the rules of this belog is quite simple..If you love to read my entries, then you have to come again..You are totally most welcome..But if you hate me or you didnt like how i write my entries, i also welcoming you to get outta my belog..Okay?





Hmm dalam hati ada taman?Ada ke?Eceh lu ada taman ke dalam hati wahai Cik Effie?Okay lu terpaksalah mengaku yang lu tak jiwang..Romantik lagi haremmmm nak ada dalam jiwa hitam lu!Wahh weyhhh sudah sudah..!


Okay back to basic..Iye okay..kadang-kadang kita tengok orang ganas-ganas, lepas itu hati dia hitam, jiwa dia kental, hati kering kaku pun boleh dapat aweks cun melecun..Why eh?


Dekat Uni dulu selalulah dok heboh kat kawan-kawan..


Kawan: weyh ko tau tak si ****** kapel dengan budak tu..Alah yang budak kos **** tu..Gila cun seyh minah tu..
Cik Effie: Bengong r..!Cemana seyh dia dapat grab pompuan gila babun punya cun tuh!
Kawan: Tu r..Ko jerk tak nampak..Hati kering tapi dalam hati ada taman..
Cik Effie: Dalam hati ada taman?


Okay masa zaman muda mudi dulu memang blur bila orang cakap macam tu..Sebabnya kau kat Uni tak pernah couple secara serius kan?Okaylah bukan salah Cik Effie yerk kawan-kawan..Saya tak tahulah kenapa lelaki suka saya..Wahhh!


Okay macam ini..Dia nak kawan dengan saya dan saya ok kan aja lepas itu dia ajak saya makan dekat luar, saya ok kan lagi sambil membawa kawan-kawan bilik sebagai teman tapi mesra..Lepas itu dia call saya..Saya angkat macam biasa..Dia cakap saya manja sebab suara saya manja..!Erkk!?!?!Nak muntah jap..Weyh aku tak buat-buat suara manja k..!Sebab till now, ayah tak dapat bezakan sangat suara saya dengan suara adik saya yang baru form 5 si Najwa kalau cakap dalam fon..Keliru sikit..


Okay!Dah patah balik cepat..!Maksud dalam hati ada taman nie bukanlah bermakna dalam hati korang ada betul-betul ada bunga lepas itu kena siram hari-hari lepas itu rumput yang menghijau mengindahkan lagi pemandangan taman tersebut..!Okay STOP!


Tak bermakna korang kasar, korang buat tak reti bila ada orang nak dekat korang, dalam hati korang itu tak pernah teringin untuk dicintai dan mencintai..Kebiasaannya orang sebegini dilihat sebagai orang yang sombong termasuk saya..


Saya pergi kerja pakai selekeh2 nanti boss marah sebab saya jaga kaunter..Lepas itu saya kena pakai makeup sikit sebab orang yang duduk belakang packing barang pun cantik..Bila dah bermakeup, dah touch up sana sini, takkanlah saya nak pakai t-shirt gaya lelaki saya dengan Jeans and sandals kan..Mesti kena pakai blouse..


Lepas itu bila dah cantik-cantik, dekat area situ kebetulan banyak pula workshop..Even kedai-kedai biasa pun normally memang lelaki yang kerja..Asyik pula dibuat macam kita nie tikus..Nak main sweet sweet *erk cemana eja ek?*Tapi memang jangan harap saya akan layan sebab saya sombong..Saya jenis tak suka orang kacau saya..Nanti saya tak selesa..


Tapi kalau setakat kawan, saya tak kisah..Lagipun kan saya dah ada Encik Bakal..Kalau saya lebih-lebih nanti dia terasa hati..Bila saya tak layan mereka, mereka kata saya hati kering..Tak pernah bersiram..Dalam hati tak ada taman...


Owhhh hell ah!Apa kau ingat aku dah couple, aku nak kena bagitahu semua orang??Nak kena jerit kuat2 ke aku dah ada couple..?Bukan korang kenal pun siapa dia Encik Bakal saya..


Okay pengumuman disini..Dalam hati saya juga ada taman..Lagi cantik dari kau punya taman tau...


Saya tahulah saya nie sombong..Tapi saya baik hati tau..Saya suka buat orang tersenyum walaupun dalam hati saya bersedih..Saya suka ketawa sebab bila saya ketawa, saya akan gembira, bila saya gembira, orang disekeliling saya akan turut gembira..


Saya romantik juga..Tapi dengan cara tersendiri..Dan juga dengan orang yang tertentu sahaja..Takkan saya tetiba nak pergi dekat orang lain nak cakap saya rindu dia, saya sayang dia, saya cinta dia ke apa..


Walaupun dalam hati kau ada taman, tapi jangan nak kecoh kecoh dok heboh dekat orang..


Pesan Cik Effie: Ada seorang cina dekat workshop sebelah berkenan dengan aku, tapi aku tak layan..Dia tanya dulu aku okay jerk tegur dia say good morning ke apa tapi since dia cakap dia suka kat aku, aku tak layan dah..Kenapa?Sebab aku nie macam burung..Bila kau tak ada apa perasan kat aku, aku selesa berkawan dengan kau..Tapi bila kau buat aku tak selesa dengan kau cakap hal cintan cintun nie, aku akan lari..

4 comments:

Chaon Cornerz said...

Dalam hati ada taman la tue sebab hati sedang berbunga2.. hahha.. romantik? nak kena tanya encik bakal dulu la.. hahha..

mario said...

ooo...baru tau... hik hik

Jericho said...

Ohhhh Effiee

YuSeNzE - KniGhT said...

Dalam hati ade senapang la.. kekeke..

Nak tnye, cina yg ngorat ayg tu hensem x?? hahhahha..