15 March 2010

Mari belajar cara berjalan dengan bergaya

Salam semua.. Hari ini saya nak cerita sikit pasal perempuan dan gaya berjalan..Pelik sikit tajuk entry kali ini sebab saja nak kongsi pendapat..pernah tak korang tengok orang perempuan berjalan jenis berlenggang?ada juga yang pakai kebaya lawa-lawa, badan pun solid-molid tapi cara jalan??FAIL..!maaf semua..apa yang saya cakap ini memang berlaku dikalangan orang kita..even lelaki pun ada macam2 gaya jalan bukan?eleh tak payah nak tipu..saya tahulah..

Okey, mari kita mulakan sesi cara berjalan dengan bergaya..Cara jalan yang betul adalah:

Berjalan tidak seret kaki..Maksudnya janganlah korang jalan seret kaki dekat jalan raya unless kalau korang memang suka buat kasut/selipar/sandal korang haus dengan cepat..Annoying gila..
Jangan berjalan terlampau berlenggang..Contoh macam nak pergi rumah orang nak ajak bergosip lenggang kangkung jerk jalan..
Jangan membongkokkan badan anda..Ia akan membuatkan korang nampak lemah dan mudah dibuli..
Jangan berjalan terlampau mendada..Macam orang nak berkawad pun ada nanti
Jangan berjalan hentak-hentak kaki kuat-kuat..Cuba kalau duduk rumah kayu..tak macam nak roboh pula rumah itu kalau korang berjalan hentak kaki..
Untuk elakkan rasa penat berjalan, bila setiap kali melangkah, jangan turunkan tumit dahulu tapi turunkan bahagian jari kaki dahulu..Macam jalan tinjit2lah lebih kurang..tapi jangan terlampau sangat..nanti nampak pelik pula..
Berjalanlah dengan santai..Jangan terlampau nak jadi runway model okey..
Cuba selesakan diri memakai kasut tinggi kemana-mana..Bila kita pakai kasut tinggi, kita akan tahu samada kita jalan bersepah atau tidak..maksudnya kalau selalu terpelecok janganlah memandai nak salahkan tumit tinggi sangat ke apa..Itu maksudnya kaki kita yang tidak betul..Cuba praktis selalu ya..!


Okey saya rasa setakat itu saja sesi pembelajaran kita hari ini..Cuba praktis berjalan..Jangan biar orang tengok kita cantik tapi bila berjalan......OUT..!

Salam sayang,
Effie









glitter-graphics.com

No comments: